Titre du document

Le dépistage des troubles du langage chez l’enfant.Une contribution à la prévention de l’illettrisme

Nom du corpus

Corpus Orthophonie

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Auteur(s)
  • C Billard
Affiliation(s)
  • Unité de rééducation neuropsychologique et motrice pédiatrique, service de neuropédiatrie, hôpital de Bicêtre, 78, rue du Général-Leclerc, 94275 Le Kremlin-Bicêtre, France
Revue

Archives de pediatrie

Langue(s) du document
Français
Éditeur
Elsevier
Année de publication
2001
Type de publication
Journal
Type de document
Article
Résumé

Identification of language disorders in childhood to help prevent illiteracy. C. Billard Early identification of disorders of oral and written language development is essential for effective action before the vicious circle of educational failure and established psychosocial consequences. There has been growing awareness among health and education professionals that the means of recognizing, treating and teaching children with specific oral and written language disorders are inadequate. There is still a limited number of diagnostic tools that have not been fully evaluated. Nevertheless, considerable effort has been made in recent years to develop instruments for early detection and precise diagnostic evaluation. Developments in cognitive neuropsychology provide new approaches for the management of these disorders.

Mots-clés d'auteur
  • language development disorders
  • dyslexia
  • diagnostic techniques and procedures
  • langage
  • dyslexie
  • dépistage
  • orthophonie
Catégories WoS
  • 1 - science ; 2 - pediatrics
Catégories Science-Metrix
  • 1 - health sciences ; 2 - clinical medicine ; 3 - pediatrics
Catégories Scopus
  • 1 - Health Sciences ; 2 - Medicine ; 3 - Pediatrics, Perinatology, and Child Health
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  • 1 - sciences humaines et sociales
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1.2
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Non
Identifiant ISTEX
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